6 تنظیم کاربردی برای کوک کردن گیتار

6 روش ساده برای کوک کردن گیتار

6 روش ساده برای کوک کردن گیتار

زمانی که یک گیتار نواخته می شود، آیتم های زیادی برای آماده سازی گیتار لازم است که کوک کردن گیتار از مهمترین آنهاست. صدای هارمونی که شما می شنوید، به وسیله کوک های منظم و تنظیم شده ای بیرون آمده و صداهای طنین آمیزی را تولید می کند. ما در این مقاله قصد داریم تنظیمات خاص و آسان را برای کوک کردن گیتار به شما عزیزان آموزش دهیم.
تمام گیتارها تنظیمات استانداردی دارند که به وسیله آن، تنها می توانید به نواختن مشغول شوید. این تنظیمات از 6 سیم از پایین ترین تا بالاترین سیم آغاز می شود.
E-A-D-G-B-E

روش های محتلف برای کوک کردن گیتار | E-A-D-G-B-Eدر ادامه تنظیمات آکورد گیتار و کوک کردن گیتار را به ترتیب و به روش زیر بررسی خواهیم کرد:

1. Open G

اولین سیمی که باید برای کوک کردن گیتار به آن توجه کنید Open G است. زیرا نتی که از این سیم تلفظ می شود به شکل آکورد G است.

کوک Open G از پایین ترین تا بالاترین سیم:

D-G-D-G-B-D

نحوه کوک کردن گیتار Open G

این دقیق ترین تنظیم گیتار است که بسیاری از گیتاریست های بلوز و گیتاریست های اسلاید از آن استفاده می کنند. چراکه آنها به وسیله یک انگشت یا بدون انگشت آن را می نوازند. بسیاری از گیتاریست های گروه رولینگ استون این تنظیم را به لطف کیت ریچارد اجرا می کنند. آهنگ های “Start Me Up” ، “Sugar Brown” و “Honky Tonk Women” سه نمونه کامل از تنظیم Open G هستند.

2. Open E

Open E یکی دیگر از آیتم های کوک کردن گیتار است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. احتمالاً می توانید حدس بزنید که سیم های باز حاوی نت های آکورد E است.
Open E از پایین ترین به بالاترین:
E-B-E-G # -B-E

روش کوک کردن گیتار Open E

این مدل کوک کردن گیتار مورد علاقه گیتاریست های اسلاید و بلوز است. البته ناگفته نماند که کارهای زیادی با این کوک می توانید انجام دهید. برای شنیدن نمونه موسیقی های این آکورد می توانید موسیقی های “She Talks to Angels” توسط بلک کراوز یا “Big Yellow Taxi” از جانی میچل را بررسی کنید.
توجه کنید اگرچه Open G و Open E آکوردهای اصلی به نظر می رسند، اما دارای خصوصیات صوتی متفاوتی هستند. در حقیقت، اگر با استفاده از Open E انگشت خود را در قسمت سوم فرت بزنید، آکورد G بزرگ را می نوازید. اما به نظر می رسد تفاوت در نحوه قرار دادن انگشت روی آکورد G است. این امر به این دلیل است که فواصل سیم ها برای تنظیم های مختلف متفاوت خواهند بود.
فراموش نکنید برخی از کوک های گیتار ممکن است کارآمدتر از سایرین باشد – نکته این است که با کوک جدید گیتار، نه تنها صداهای بیشتری را دریافت می کنید؛ بلکه تنظیم های مختلف باعث می شود که به گیتار نگاه دیگری داشته باشید و آن را به عنوان یک ابزار موسیقی خسته کننده و یکنواخت نگاه نکنید.

3.Drop D

برای کوک کردن گیتار به روش Drop D باید به طور استاندارد سیم ها را تغییر دهید. برای مثال سیم ششم را از E به D کاهش دهید.
D-A-D-G-B-E

کوک کردن گیتار Drop D

ناگفته نماند که این تنظیم بسیار استفاده می شود و در موسیقی “Unchained” ون هالن کاملا واضح است.

4.Double Drop D

برای اینکه به این کوک دست پیدا کنید باید از Drop D شروع کنید، به صورتی که سیم اول را از E به D پایین بیاورید تا به Double Drop D برسید. شرط می بندیم که می توانید حدس بزنید که چرا این کوک Double Drop D نامیده می شود. در این کوک، بالاترین و پایین ترین سیم ها یک نت دارند. به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است.
D-A-D-G-B-D

روش کوک گیتار Double Drop D

5.DADGAD

سیم دوم را از B به A پایین بیاورید و کیفیت های منحصر به فرد کوک DADGAD را خواهید نواخت. یکی از مشهورترین نمونه های این کوک “Kashmir” توسط لید زپلین نواخته شده است.
D-A-D-G-A-D

روش کوک کردن گیتار Open D

6.Open D

برای کوک گیتار به این روش، سیم سوم را از G به F# پایین بیاورید. این تنظیم یکی دیگر از اصلی ترین اسلاید / بلوز است. زیرا سیم های باز آکورد اصلی را ایجاد می کند. اگر به نظرتان این کوک آشنا می آید به این دلیل بوده که مربوط به تنظیم Open E است. در حقیقت، سیم ها در هر دو تنظیم در فواصل یکسان قرار دارند. به یاد داشته باشید Open D یک نسخه پایین تر از Open E است.
D-A-D-F#-A-D

در انتها باید اضافه کرد که تنوع بی پایان در کوک کردن گیتار وجود دارد که می تواند صداهای جدید و الهام بخش را برای شما کشف و فراهم کند.