اوکه له له در برابر گیتار: کدام یک را بنوازید؟

اوکه له له در برابر گیتار، کدام یک را بنوازید؟
انتخاب سازی که می خواهید آن را بنوازید کار آسانی نیست. دانش و آگاهی از اینکه کدام ساز مناسب شما است، صرفه جویی در سرمایه و وقت و هزینه خواهد بود. به همین دلیل اگر برای تصمیم بین دو دستگاه موسیقی گیتار و اوکه له له گیر کرده اید، بهترین تصمیم گیری چیست؟ نکته اصلی این است که قرار نیست اینجا به شما بگوییم کدام ساز را باید بنوازید; بلکه قصد داریم کاری کنیم تا دانش شما در مورد هر دو ساز بیشتر شود و در نهایت تصمیم گیری برایتان راحت تر شود. در این مقاله دقیقاً به شما می گوییم که از نظر قیمت، صدا، سبک و غیره چه نوع اختلافی بین این دو ابزار قابل مشاهده است. همچنین در مورد چگونگی یادگیری هر یک از این ابزارهای موسیقی و علاوه بر این در خصوص برخی از راه هایی که می توانید یادگیری خود را به سطح بهتری برسانید، صحبت خواهیم کرد.
مقایسه ی اوکه له له و گیتار

تفاوت های اصلی گیتار و اوکوله له در ظاهر و سبک

گیتارها از اوکوله له بزرگتر هستند. همچنین، ساز گیتار به طور استاندارد دارای 6 سیم است، در حالی که اوکوله له دارای 4 سیم می باشد. صفحه فرت اوکوله له به طور قابل توجهی نازک تر از گیتار بوده و همانطور بسیار کوتاه تر است. به همین دلیل کار با اوکوله له برای افرادی که دستگاه کوچکتری دارند، مناسب است. هنگام نواختن گیتار، افرادی که دست های کوچک دارند باید یاد بگیرند که انگشتان خود را کمی دراز کنند تا به قسمت فرت برسد. با این حال، بدیهی است که افرادی که دستان بزرگ و بلندتری دارند در نوازندگی گیتار راحت تر خواهند بود.
هر دو گیتار آکوستیک و الکتریک سبک منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. اما هیچ کدام از نظر فنی برای مبتدیان مناسب نیست. اگر طرفدار راک پانک هستید، می توانید گیتارهای متناسب با شخصیت خود پیدا کنید. اگر می خواهید آهنگ های صوتی ملودیک پخش کنید، گزینه های زیادی نیز برای شما در مارکت وجود دارد. سبک اوکوله له به طور معمول به هاوایی برمی گردد، زیرا سازنده این ساز متعلق به همین منطقه است. با این وجود، برخی از سازهای اوکوله له وجود دارد که بسیار دوست داشتنی هستند و با انواع رنگ ها و شخصیت ها در بازار موجود است.

تفاوت صدای اوکوله له و گیتار

مهم نیست شما از گیتار چه صدایی می خواهید، ساز گیتار از ملودی شاد گرفته تا صدای آکوستیک یا موسیقی راک پرشور را به نمایش گذاشته و هر چه شما بخواهید ارائه می دهد. هنگام خرید گیتار ، این دو گزینه را دارید که یک گیتار الکتریک یا آکوستیک بخرید و در انتها هر دو صداهای منحصر به فرد و زیبایی به شما نشان می دهد. همچنین، تا آنجا که به نوع و صدای گیتار اجازه دهد، تنوع بسیار گسترده تری خواهد داشت. اما این شرایط در ساز اوکه له له متفاوت است و آهنگ ها با صدای بسیار پایین تری نواخته می شود، زیرا تخته فرت آن بسیار طولانی تر است.
صدای یوکللی، گرچه تنوع زیادی ندراد، اما بسیار منحصر به فرد می باشد. لحن این ساز، زمینه مناسبی را برای معاشرت در ساحل هاوایی فراهم می کند. اما به یاد داشته باشید، بسته به این که سایز بزرگ را خریداری می کنید، تن های مختلفی در دسترس شما خواهد بود. در حالی که دامنه آن کمتر است، قادر خواهید بود انواع موسیقی را روی آن پخش کنید. حتی دیده شده افرادی آهنگ های هوی متال را به وسیله ساز اوکه له له می نوازند. اگر هنگام نواختن ساز قصد آواز خواندن دارید، ممکن است بخواهید بدانید که کدام ساز با دامنه صدای شما همخوانی دارد. اگر نظر ما را بخواهید گیتار، ساز بهتری برای آواز خواندن و ساخت موسیقی با کلام است.

مقایسه قیمت معروف ترین ساز گیتار و ساز اوکوله له

اگر قیمت برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، انتخاب اصلی باید ساز یوکللی باشد. زیرا آنها بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند و در مقایسه با گیتار قیمت پایین تری دارند.
قیمت یک اوکه له له با کیفیت پایین ممکن است حدود 20 دلار باشد، اما حتی اوکه له له با کیفیت خوب بیشتر از 60 تا 80 دلار هزینه نخواهد داشت. از طرف دیگر، خرید یک گیتار جدید و با کیفیت قطعاً حداقل 150 تا 200 دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت. خرید گیتار دسته دوم آسانتر از خرید اوکوله له خواهد بود. اما با این حال، قیمت یک گیتار دست دوم بالاتر از یک اوکوله له جدید می باشد.
تفاوت صدای اوکوله له و گیتار
تفاوت صدای اوکوله له و گیتار

یادگیری کدام ساز آسان تر است؟

اگر مبتدی هستید، یادگیری گیتار برای شما آسان تر است یا اوکه له له؟ این نکته ای است که بسیار مورد بحث بوده. در حالی که بسیاری از افراد به شما می گویند که یادگیری اوکه له له راحت تر است، همیشه اینطور نیست. کاملاً درست است که منحنی یادگیری اوکوله له بسیار ساده تر از گیتار است و در طی چند روز تمرین، می توانید شروع به ساخت موسیقی و پخش آهنگ کنید. تنش سیم ها روی اوکه له له کمتر است و رشته های کمتری برای مدیریت وجود دارد و همین امر نواختن را برای مبتدیان راحت می کند.
برای مبتدیانی که می خواهند به سرعت ساختن موسیقی را شروع کنند، ساز یوکللی توصیه می شود. با این وجود، دلایلی وجود دارد که یادگیری گیتار را برای شما راحت تر می کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، فرت های اوکه له له کاملاً کوچک هستند. نواختن با این ساز برای آکورد و برای افراد با دست بزرگتر دشوارتر خواهد بود. در رابطه با آموزش گیتار، چند گزینه دیگر وجود دارد. پیدا کردن معلمان گیتار چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین گزینه عالی خواهد بود، زیرا یکی از رایج ترین آلات موسیقی بوده و استاد برای آن زیاد است. شرکت در کلاس یکی از بهترین روش ها برای ارتقا سطح مهارت های شما در هر ساز است. درس های بصیرتی، راهنمایی حرفه ای را برای شما فراهم می کنند و همچنین به شما کمک می کنند صدای صحیح را بشنوید و سپس به اجرا درآورید.

مزایا و معایب اوکوله له و گیتار:

مزایای UKULELE

  • کوچکتر و قابل حمل
  • یادگیری سریع برای مبتدیان
  • صدای بالا و شادتر
  • قیمت مقرون به صرفه و ارزان

معایب UKULELE

  • نواختن این ساز برای کسانی که دست های بزرگ دارند سخت تر خواهد بود
  • صدای محدود و کوچکتر
  • دروس زیادی برای درس دادن ندارد

مزایای گیتار

  • ارائه طیف گسترده ای از سبک های موسیقی
  • برای افرادی که دست بزرگتری دارند نواختن راحت تر است
  • طیف وسیع تری از ملودی ها
  • تنوع زیاد دروس برای آموزش آنلاین گیتار و یادگیری حضوری

معایب گیتار

  • گران ترین ساز رشته ای است
  • سریع باید آن را تمرین و یاد بگیرید
  • سنگین و نسبتا غیرقابل حمل
تفاوت اوکو له له و گیتار
تفاوت اوکو له له و گیتار

کدام روش یادگیری گیتار و اوکه له له برای شما مناسب است؟

پیش از این، در مورد اینکه مهارت های شما در هر یک از سازها چقدر مهم است، صحبت کردیم. انتخاب گیتار به زمان و مکانی که می خواهید در آن به نواختن مشغول شوید بستگی دارد و حرفه ای شدن در گرو نحوه آموزش این ساز است. در قسمت آخر می خواهیم روش نهایی نواختن ساز گیتار یا اوکوله له را بیان کنیم تا برای شما حفظ انگیزه شود.
انتخاب کلاس حضوری یا آنلاین به شما بستگی دارد. اینکه شرایط شما با کدام روش می خورد و در کدام یک احساس رشد و راحتی دارید حائز اهمیت است. در نتیجه نمی توان برای هر نوازنده مبتدی یک نسخه پیچید و از آنها خواست تا یک روش را پیش بگیرند. قبل از انتخاب روش آموزش، به مطالعه و تحقیق بپردازید و بهترین نوع خود را انتخاب کنید.

آموزش آنلاین گیتار و اوکه له له

در این روش شما نیاز به ترک کردن خانه ندارید و می توانید تنها به وسیله یک لپ تاپ آموزش ببینید. وب سایت های متعددی هستند که از صفر تا صد گیتار را آموزش می دهد. این را بدانید هر کدام از ابزارهای موسیقی را که برای خرید و یادگیری انتخاب می کنید، می توانید موسیقی بسازید و خلاقیت شخصی خود را کشف کنید. دنیای موسیقی به روی شما باز است.