آشنایی با بهترین هنگ درام ها با صدای فریبنده و ملودیک

آشنایی با بهترین هنگ درام ها با صدای فریبنده و ملودیک
هنگ درام به شکل UFO خود معروف است و این ساز (به عبارت دقیق تر “handpan” نامیده می شود) محبوبیت جهانی را در سریع ترین زمان ممکن به دست آورد. اگرچه این ساز الکترونیکی نیست، به دلیل اینکه یک ساز حماسی است، تصمیم گرفته ایم که راهنمایی ساز هنگ را ارائه دهیم. دلایل اصلی موفقیت ساز هنگ درامچیست؟ اول از همه، نواختن با این ساز بسیار آسان است. به عبارت ساده، دو پوسته نیم دایره مانند وجود دارد که به یکدیگر متصل شده اند و یک عدسی توخالی را تشکیل داده اند. اساساً، به عنوان تشدید کننده هلمولتز عمل می کند. به این معنی که حتی اگر شما یک فیزیکدان نباشید و فقط دوران کودکی و اوقات فراغت خود را به فوت کردن داخل یک بطری می گذراندید، می دانید که هنگ در مورد چیست. در حالی که قسمت پایین هنگ (قسمتی که روی پا قرار می گیرد) دارای یک سطح وسیع با یک سوراخ تو رفته در مرکز است، بالای ساز دارای به اصطلاح دینگ (Ding) یا یک نت مرکزی است و هفت یا هشت صدای اضافی اطراف ساز را پوشانده است.

چند کلمه درباره مخترعین هنگ درام

دهه 90 سرآغاز پیشرفت این ساز کوبه ای بود. فلیکس رونر و سابینا شورر دو علاقه مند از برن سوئیس هستند که یک شرکت کوچک به نام PANArt تاسیس کردند. اولین هنگ سرانجام در سال 2000 به اتمام رسید و یک سال بعد در موسیقی مسی فرانکفورت ارائه شد. پس از یک استقبال عالی، فلیکس و سابینا به پیشرفت بیشتر ادامه دادند. به همین دلیل می توانیم هنگ درام را در چهار گروه اصلی طبقه بندی کنیم. هنگ های نسل اول بین سال های 2001 و 2005 تولید شدند. و نسل دوم این ساز در طراحی و صدا متفاوت تر عمل کرد و پیشرفت هایی را به ارمغان آورد. این روزها، تعداد کمی نیز می توانند در مورد آویزهای انتگرال و انتگرال فیری صحبت به میان آورند.

نام های نامعتبر ساز هنگ

در حالی که تیم PANArt در مرحله گسترش این ساز به بازارهای خارجی بود، تولیدکنندگان دیگر شروع به تولید محصولات مشابه کردند. این امر منجر به سوء استفاده از نام های مختلف ساز شد. امروزه هنگ درام ها نام های متعددی شامل هندپن، پانتام، کوپولا دارند، اما هنوز همان هنگ درام سابق رایج ترین نام است. اگرچه این نام ها توسط مخترعین این ساز تایید نشده است و به گفته فلیکس و سابینا، هنگ درام توهین آمیز به نظر می رسد، زیرا این ساز مانند طبل نواخته نمی شود و همچنین به تلاطم عاطفی و ذهنی اشاره دارد. در واقع، در زبان آلمانی سوئیسی، Hang به معنی “دست و تپه” است.

خودداری از تهیه محصولات بی کیفیت و کلاه برداری

با وجود محبوبیت روزافزون این ساز، هندپن ها یک ساز با تولید عمده نیستند. بهترین نوع آنها به طور کلی دست ساز هستند، به این معنی که به سختی می توانید نمونه های خوبی از این ساز را در بازار پیدا کنید. حتی اگر نمونه ای از هنگ درام ها را در یک فروشگاه موسیقی محلی پیدا کنید، یا اگر در فروشگاه های آنلاین بررسی کنید، به احتمال فراوان در پیدا کردن یک هنگ با کیفیت به صورت عمده به مشکل برخورد خواهید کرد.
تعداد زیادی از بازرگانان، نسخه های ضعیف این ساز را می فروشند. آنها از محبوبیت این ساز کولی می گیرند و با استفاده از فلزهای بی کیفیت، ساز تقلبی ارائه می دهند. بهترین راه یافتن هنگ باکیفیت تماس مستقیم با یک برند معتبر است. در اکثر موارد، اینها شرکت های بسیار کوچکی هستند که توسط گروه کوچکی از علاقه مندان هدایت می شوند و جایی است که مالک آنها خودشان در بیشتر موارد سازنده ساز هستند. بنابراین، می توانید مستقیماً با یک استاد هنگ ارتباط بگیرید و درباره نیازهای خاص خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید که در اکثر موارد، این تولیدکنندگان محصولات زیادی در انبار ندارند. بنابراین، احتمالاً باید وارد لیست انتظار شوید و منتظر دریافت ساز خود باشید. اصلی ترین نکته این است که همه هندپن ها مانند یکدیگر نیستند.

برندهای هندپن

این روزها لیست مارک های هندپن بسیار طولانی است و سازندگان مختلفی از سراسر جهان محصولات خود را ارائه می دهند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بیشتر آنها به صورت سفارشی کار می کنند، اما تعداد مشخصی از برندها وجود دارند که هنگ درام خود را در مکان هایی مانند فروشگاه های آنلاین، فروشگاه های محلی و غیره عرضه می کنند. ساخت هندپن به مهارت و زمان زیادی نیاز دارد، به همین خاطر نباید از قیمت های بالا تعجب کنید. در بیشتر موارد، هنگ درام باکیفیت هزاران دلار هزینه دارد. به طور حتم می توانید محصولات ارزان قیمت تری هم پیدا کنید، اما این احتمال وجود دارد که چیزی بیشتر از وسیله ای برای دکوراسیون منزل شما نباشند. بنابراین، توصیه این است که به برندهای شناخته شده پایبند باشید.
برندهیا تولیدکننده هنگ دارم
در ادامه شما را با برندهای خوب این ساز آشنا می کنیم اما به هیچ وجه تعصبی روی آنها نداریم و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

1.اومانا (omana)

اومانا یکی از شناخته شده ترین سازندگان هنگ درام در اروپا است. این شرکت اوکراینی هندپن ها را معمولاً بر اساس سفارش تولید می کند، بنابراین باید در لیست انتظار باشید. به محض سفارش، دریافت ساز هنگ بین دو هفته تا دو ماه طول می کشد. زمان دریافت ساز به عوامل زیادی مانند مواد، مقیاس، مسائل صوتی و غیره بستگی دارد. به طور کلی، کیفیت بسیار خوبی دارد. این تولید کننده سه نوع اصلی تولید می کند. همه مدل ها از فولاد ساخته شده اند که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. می توانید هنگ درام خود را از نیترو کربن دار بگیرید، که باعث کاهش خوردگی می شود و همچنین بر کیفیت صدا تأثیر می گذارد. گرانترین محصولات این برند از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

2. یشاما (Yishama)

این شرکت در سال 2014 توسط Yhonatan Ale-Yahav بنیان گذاری شده و این روزها به عنوان یک سازنده مشهور هندپن شناخته می شود. این برند در اسرائیل واقع شده و توسط Yhonatan Ale-Yahav و یکی دیگر از علاقه مندان به ساز به نام ایدو سیری، هدایت می شود. به طور کلی، شما می توانید هر نوع ساز هنگ درام را از این تولید کننده دریافت کنید. در واقع، سه سایز از این برند پیشنهاد می شود. هندپن هایی وجود دارد که قطر آنها 50، 53 و 56 سانتی متر (19.7 ، 20.8 و 22 اینچ) است. همه مدل ها کاملاً دست ساز هستند و نکته جالب این است که شما می توانید هر مقیاسی از ساز را سفارش دهید. به طور عملی نیز می توانید هر ترکیبی از نت را بین E2 و E6 سفارش دهید. اگرچه دوره هایی وجود دارد که می توانید ساز را با کمترین قیمت در این برند پیدا کنید، اما احتمالاً باید در لیست انتظار ثبت نام کنید.

3. مراکی (meraki)

علیرغم اینکه این تولید کننده وب سایت ندارد، مراکی نام شناخته شده ای در این تجارت است. بهترین صفحه مجازی که می توانید از این برند دریافت کنید صفحه فیس بوک آنها است. حتی در فیسبوک خود، اطلاعات زیادی در مورد تولید کننده، محصولات، قیمت ها و غیره پیدا نخواهید کرد. با این وجود، هیچ چیزی از شگفت انگیز بودن برند Meraki کم نمی کند. تمام محصولات ساخت ایتالیا هستند و کیفیت کلی بسیار خوبی دارد. سازنده این مارک توجه زیادی به جزئیات دارد و در نتیجه لمس نهایی این ساز شگفت انگیز خواهد بود.

تانگ درام فولادی جایگزین مناسبی برای هنگ درام

بزرگترین مسئله هنگ درام قیمت است. اگر مایل به سرمایه گذاری نیستید، به جای تهیه هنگ درام بی کیفیت، تانگ درام را در نظر بگیرید. این ابزار موسیقی تقریباً مشابه هستند و قیمت آن به طور قابل توجهی پایین می آید. فقط با چند صد دلار می توانید از نظر صدا و تکنیک نواختن، ابزاری تهیه کنید که تقریباً شبیه به هنگ است. نواختن آنها بسیار سرگرم کننده است، بنابراین ما به کسانی که قرار است تازه وارد دنیای هنگ شوند، تانگ درام را توصیه می کنیم.
تانگ درام فولادی جایگزین مناسبی برای هنگ درام
نتیجه گیری
دلایل مختلفی وجود دارد که هنگ درام ، ساز کوبه ای شگفت انگیزی است. برای شروع به هیچ دانش و مهارت واقعی موسیقی احتیاج ندارید، بنابراین یادگیری نواختن و اصول اولیه ساز فرآیند بسیار سریع است. با این حال، متخصص شدن در هنگ درام نیاز به زمان دارد. علاوه بر این، این ساز از ویژگی هایی نظیر صدای زیبا، الهام بخش و بی نظیر برخوردار است.