چطور پیک گیتار مناسب بخریم؟

چطور پیک گیتار مناسب بخریم؟
پیک گیتار کوچکترین لوازم جانبی گیتار است که در بازار موجود می باشد. اما قبل از انتخاب پیک گیتار مناسب باید به نکات مهم در خرید آن توجه داشته باشید و بر اساس آنها پیک را تهیه کنید. به یاد داشته باشید پیک در تکنیک و پخش صدای موسیقی شما تاثیر داشته و نواختن گیتار با پیک مزیت های خود را به همراه دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات منحصر به فردی را در خصوص این وسیله ارائه دهیم.

راهنمای انتخاب پیک گیتار

بهترین پیک گیتار برای جابجایی سرعت موسیقایی

ارنی بال برای سال 2019 تنوع پیک های گیتار را گسترش داده و اندازه های متفاوتی را وارد بازار کرده است. از کوچکترین پیک گیتار تا بزرگترین پیک در این برند دیده می شود. این پیک ها هر کدام به نوبه خود صدایی خاص تولید می کنند و شما باید بسته به نوع گیتار و احتیاجات خود آنها را تهیه نمائید.

پیک گیتار مخصوص افراد مبتدی

اگر در مراحل ابتدایی نوازندگی گیتار هستید، آپشن های مختلفی پیش روی شما است. اما پیشنهاد ما این است که از دو پیک .73mm Everlast .88mm Everlast. استفاده کنید. این دو پیک از ضخامت متوسط برخوردار بوده و خیلی سخت یا خیلی انعطاف پذیر نمیباشند. آنها به شکل سنتی طراحی شده و پرطرفدارترین پیک به حساب می آیند. ماده سختی به نام Delrin باعث شده سطحی ایمن تر و بدون لغزش داشته باشند.

 راهنمای انتخاب و خرید پیک گیتار

راهنمای ضخامت پیک گیتار

با استفاده از گزینه های Everlast، می توانید در بین هشت ضخامت مختلف، از باریک ترین 0.48 میلیمتر تا ضخیم ترین 2.0 میلیمتر یکی را انتخاب کنید. اما قبل از خرید به موارد زیر دقت کنید:

1. پیک های باریک (0.48 میلی متر – 0.60 میلیمتر): این پیک ها برای گیتارهای آکوستیک 12 سیمی بسیار مناسب هستند. تا همین حد نازکی برای این دسته گیتارها مناسب بوده و نیازی به پیک ضخیم نیست. زیرا اگر پیک های باریک تر را تهیه کنید، به احتمال فراوان از بین انگشت ها لیز می خورد و بعد از مدتی می شکنند.
2. پیک متوسط (0.73 میلی متر – 0.88 میلیمتر): احتمالا رایج ترین ضخامت هستند. همچنین انعطاف پذیری کافی برای نواختن را دارند و صدای زیادی از سیم ها تولید می کنند.

راهنمای ضخامت پیک گیتار ارنی بال مدل Ever-last

3. پیک ضخیم (1.0 میلی متر – 1.14 میلیمتر): برای گیتارهای راک و متال یا همان گیتارهای الکتریک انتخاب بسیار مناسبی هستند. این پیک ها کنترل زیادی روی سیم و دست های شما دارد و به راحتی از بین دست ها تکان نمی خورند. به وسیله این پیک گیتار هرچه ضربات سخت تری به گیتار وارد شود، هارمونی ها بیشتر خواهد بود.
4. پیک بسیار ضخیم (1.5 میلی متر – 2.0 میلیمتر) صدای گرمتر و ملایم تری تولید می کند. برای جاز یا نوازندگانی که به موسیقی های عمیق علاقه دارند، مناسب است. اگر نوازنده موسیقی هوی متال هستید، به دلیل میزان کنترل زیاد،احتمالا این پیک برای شما انتخاب درستی باشد.

گزینه های دیگر برای انتخاب پیک گیتار ارنی بال

ناگفته نماند که پیک گیتار ارنی بال در جنس های متفاوتی موجود هستند. مدل Cellulose نسبت به مدل Everlast نرم تر و صاف تر است. در Cellulose از نوعی پلاستیک استفاده شده که امکان شکنندگی وسیله را بالا می برد. اما بسیار سریع تر بوده و صدای بسیار نابی از سیم های گیتار تولید می کند.

اگر احساس می کنید نوک انگشتانتان عرق می کند، به کمک بیشتری نیاز دارید. بهترین انتخاب برای شما پیک های نایلونی است. پیک های نایلونی معمولا نرم تر هستند و چون از پلاستیک ساخته شده اند به راحتی در بین انگشتان جای میگیرند. اگر به دنبال پیک منحصر به فردی هستید، می توانید مدل های Glow In The Dark یا Pearloid را امتحان کنید.

نکته های مهم برای انتخاب و خرید پیک گیتار ارنی بال

نتیجه گیری درخصوص انتخاب پیک
انتخاب پیک گیتار به سلیقه و انتظارات شما بستگی دارد. شما با انگشتان خود نیز می توانید به راحتی به نواختن گیتار مشغول باشید اما پیک ها فقط کار شما را آسان تر می کنند و در این مسیر کمکتان می کنند. در نتیجه اگر قصد خرید پیک را دارید باید به راحتی، شکل و عادت انگشتان خود توجه کنید. همچنین نوع گیتار و سیم های گیتار را در نظر داشته باشید، زیرا در تولید صدا و تن موسیقی بسیار تاثیر گذار هستند. برای مثال اگر گیتار راک دارید، هرگز از پیک های سبک و باریک استفاده نکنید، این پیک ها برای گیتارهای سبک ساخته شده و صدای گیتار الکتریک را تغییر می دهند.