بهترین گیتارهای آکوستیک و الکتریک در سال 2020

بهترین گیتارهای آکوستیک و الکتریک در سال 2020
قصد داریم در این مطلب در خصوص چند برند برتر گیتار، در سال 2020 صحبت کنیم و در مورد تولیدکنندگان و شرکت هایی که گیتارهایی با بهترین صدا، دسته های بادوام و برندهایی که پیشرفته ترین سخت افزار را حول محور خود تولید می کنند، اطلاعاتی ارائه نماییم. کافی است بگوییم، ده ها نام وجود دارد که بیش از هر گیتار دیگری مناسب این لیست هستند و به همین دلیل ما اطمینان حاصل کردیم که تنها برجسته ترین رهبران این صنعت را برای شما انتخاب کنیم. پس بدون هیچ حاشیه ای، بیایید به بررسی بهترین مارک های گیتار آکوستیک و الکتریک در سال 2020 بپردازیم.

1. مارتین: بهترین برند گیتار آکوستیک

C. F. Martin & Company یا به زبان ساده تر ‘Martin’، یکی از بزرگترین نام ها در صنعت گیتار آکوستیک است. این برند یکی از معدود مارک هایی است که تقریباً طی دو قرن موفق شده زنده و مرتبط باقی بمانند. مارتین در سال 1833 توسط کریستین فردریک مارتین بنیان گذاری شد و همچنان مسئول آن کریستین اف مارتین چهارم است. این افراد نوآوری های متعددی را در دنیای گیتار آکوستیک به ارمغان آورده اند و بهترین مدل های گیتار آکوستیک را که می تواند خریداری کرد ارائه می دهند. شما می توانید از فهرست گسترده ای از گیتارهای کلاسیک مارتین یکی را انتخاب کنید. فروشگاه اصلی این برند انواع گیتار را بر اساس انتخاب شما در نظر گرفته اند، از جمله گیتار آکوستیک سفارشی امضا شده، سری های 15، 16 و 17 مشهور، سری Road برای نوازندگان حرفه ای، سری X برای نوازندگان مبتدی و سطح متوسط، و بسیاری از گیتارهای عالی دیگر.
با وجود اینکه گیتارهای این برند واقعا گران قیمت است، اگر به دنبال گیتار مبتدی باکیفیت هستید، مارتین بهترین برند خواهد بود. Little Martins و Junior Martins دو نسل از بهترین گیتارهای مبتدی هستند که به ویژگی های درجه یکی مجهز شده و از با ارزش ترین چوب های تنومند ساخته شده اند. علاوه بر این، مارتین دو گیتار ‘Backpacker’ ارائه داده که فوق العاده باریک و سبک هستند و این دو گیتار به عنوان یک همراه عالی برای گیتاریست های خیابانی معرفی شده است.
مارتین برندی است که کلکسیون بیشترین گیتارها را دارد و آنها مدل های گیتار بی نظیری مانندD-42 Custom ، D-41K Purple Martin یا امضای 42SC John Mayet را ارائه می دهند. همین محبوبیت باعث شده هر قطعه گیتار تقریباً ده هزار دلار هزینه داشته باشد و گیتار با امضای John Mayer در واقع حتی فراتر از این رقم می رود.
بهترین گیتارهای آکوستیک و الکتریک در سال 2020
بهترین گیتارهای آکوستیک و الکتریک در سال 2020

2. تیلور: بهترین برند گیتار آکوستیک با قیمت متوسط

یکی دیگر از بهترین برندهای گیتار آکوستیک در لیست ما، شرکت دیگری است که در ساخت سازهای رشته ای تخصص دارد. نام آن تیلور است. تیلور یکی دیگر از مارک های مستقر در آمریکاست که با استفاده از چوب های عجیب و غریب در حالی که ساخت سنتی را حفظ می کند، شهرت زیادی به خود اختصاص داده است. این برند دارای طراحی های بی انتها، نمونه های اولیه و مدل های امضا شده است.
گرچه قدمت تیلور تنها پنج دهه است، اما اولین شرکتی است که از چوب بلوط برای گیتارهای آکوستیک dreadnought مدرن استفاده کرد. حتی اگر گیتارهای آکوستیک بلوط سال ها و دهه ها قبل تولید شده باشند، منصفانه است که بگوییم تیلور از این چوب استفاده های قابل توجهی برده و گیتارهای بی نظیر ساخته است.
کاملاً واضح است که این گیتارها به عنوان مقاوم ترین و محکم ترین گیتارهای آکوستیک ساخته اند و به همین نام شناخته می شوند. برخی از این گیتارها تنها به کلکسیونرها فروخته می شده و قیمت آنها به دلیل منبت کاری منحصر به فرد کمی بالاتر بود. دلیل این که امروزه گیتارهای تیلور هنوز مطرح هستند این است که برای هر نوع سلیقه ای در انبار یک گیتار موجود است. از کلاسیک های مختلف مانند 110e ،114ce و 150e در براکت پایین ؛ بیش از 200 سری وسط طلایی؛ از بین 500 سری عجیب و غریب تا سری نفیس Koa، انتخاب ها تقریباً بی حد و حصر وجود دارد. البته هر نسل از گیتارهای تیلور از اجزای خاصی برخوردار است. به عنوان مثال، سری 500 در بیشتر قسمت ها دارای گیتارهای ساخته شده از چوب ماهون و سرو است. گیتارهایی که متعلق به سری 600 هستند بیشتر از چوب افرا ساخته شده اند و واضح است که از سری Koa از چوب Koa مخصوص هاوایی ساخته شده اند.
لازم است بدانید گرانترین تیلور حتی از نظر قیمت با اکثر گیتارهای مارتین که قیمت متوسطی دارند قابل مقایسه نیست. اگرچه کیفیت تولید برند های فوق الذکر مربوط به حوزه های کاملاً متفاوت و جداگانه ای است، اما عادلانه است که بگوییم گیتارهای آکوستیک تیلور از بهترین مواردی است که بازار عرضه می کند.

گیتار آکوستیک تیلور یکی از بهترین گیتارهای آکوستیک و الکتریک در سال 2020

3. گیلد: بهترین Dreadnoughts آکوستیک

شرکت گیلد حدود 68 سال است که در زمینه ساخت گیتار فعالیت می کند و این سومین تولید کننده گیتار مستقر در ایالات متحده است. این شرکت زیرمجموعه گروه موسیقی معروف Cordoba بوده و اگر به دنبال یک فروشگاه برتر هستید، ممکن است بخواهید نگاهی به کاتالوگ GGC بیاندازید. آنچه در مورد گیلد جالبه این است که زمانی این شرکت زیر نظر فندر کار می کرد. به طور خلاصه، کافی است بدانید که گیلد چندین سال یکی از بزرگترین زنجیره های تولید گیتار بود. اگر در مورد نام های گیتار آکوستیک و الکتریک تحقیق کرده اید، ممکن است با مادیرا، برنساید یا دی آرموند برخورد کرده باشید. همه این مارک های مهم گیلد، عمدتا برای بازار آسیا هستند. جالب است بدانید برخی از برجسته ترین گیتاریست هایی که از گیتار گیلد استفاده می کنند عبارتند از: اریک کلپتون، برایان اریکسون، بیلی جو آرمسترانگ، تام پتی، جو والش، بروس اسپرینگستین، استیوی ری واگن و پیت تاونشند و بسیاری دیگر از گیتاریست های مشهور.
البته گیتار گیلد فقط گیتارهای Dreadnought را به طور انحصاری تولید نمی کند. کاتالوگ آنها همچنین دارای گیتارهای آکوستیک بزرگ برای کنسرت ها، گیتارهای فربه Jumbo و مدل های گیتار است که به طور خاص برای استفاده در ارکستر طراحی شده اند. به هر حال گیتارهای سبک Dreadnought از ویژگی های خاص این برند بوده و شما می توانید از بین بیش از 30 سبک مختلف گیتار انتخاب کنید.

 گیتار الکتروآکوستیک گیلد یکی از بهترین گیتارهای آکوستیک و الکتریک در سال 2020

بهترین برندهای گیتار الکتریک در سال 2020

1. گیتارهای PRS: بهترین پیکاپ

هر گیتاریست حرفه ای، میداند رید اسمیت برای صنعت گیتار چه کرده است و تقریباً همه افراد حرفه ای حداقل یکی از گیتارهای زیبای آن را در خانه خود دارند. علیرغم اینکه مارک نسبتاً تازه نفسی است (در سال 1985 تاسیس شده است)، امروزه PRS در سبد Fender ،Yamaha ،Ibanez و دیگر رهبران این صنعت قرار می گیرد. دلیل اصلی محبوبیت گیتارهای پل رید اسمیت این است که از سخت افزارهای منحصر به فرد، چوب های تنومند با کیفیت، طراحی استثنایی و از همه مهمتر از نظر پیکاپ از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار می باشد.
پیکاپ های طراحی شده برای PRS برای گیتاریست های سطح متوسط در نظر گرفته شده اند. زیرا به طور معمول برای تکمیل سوئیچ انتخابی 5 طرفه ساخته می شوند و به بازیکنان این اجازه را می دهد صدای گیتار را در عرض چند ثانیه به شدت تغییر دهند.

گیتار های الکتریک پی آر اس PRS جزو بهترین گیتارهای الکتریک در سال 2020

2. بی سی ریچ: بهترین گیتارها برای موسیقی متال

بی سی ریچ تقریباً 51 ساله است. زیرا در سال 1969 توسط برناندو چاوز ریکو در لس آنجلس آمریکا تاسیس شد. تقریباً همه گیتارهای غنی این برند دارای اشکال بدنی غیر معمول و نامتقارن هستند. گیتارهای این برند بلافاصله با ژانرهای مختلف مانند متال، به ویژه Death metal سازگار شدند. این شرکت کار زیبا خود را با استفاده از پیکاپ های گیبسون آغاز کرد. چند سال بعد به Guild روی آوردند و در عین حال آنها را به روشی مشابه تغییر دادند. بعدها به گیتارهای نوک تیز روی آورد، که احتمالاً دلیل اصلی آن این است که نوازندگان راک و متال علاقه بیشتری به این مدل گیتارها دارند.

سخن پایانی

هر برند گیتار آکوستیک یا گیتار الکتریک به طور معمول کاتالوگ های مختلفی را برای مجموعه های گیتار خود، با توجه به بودجه و مدل ها ارائه می دهند. اکنون، اگر پاسخ به این سوال که “کدام برند بهترین است” برای شما سخت است؛ ما چند برند و چندین سری گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک را برایتان معرفی کردیم تا بتوانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.